CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, July 30, 2009

Salam sayang, salam cinta, dan salam ukhuwwah buat semua yang mengenali diri ini..

Sesungguhnya ini satu luahan perasaan

Yang entah ke berapa

Dan entah sampai bila..

Luahan bermaksud rintihan lagi

Dan merintih untuk hilangkan sebak di dada..

Tapi semua ini ku lakukan kerana aku terkapai-kapai

Mencari semua kesilapan hidupku

Banyak benda belum buat

Banyak benda nak fikir..

Dan terlalu banyak yang dirunsingkan

Hati semakin sempit dengan masalah mencurah-curah ke ladang yang tak berapa lapang ini..

Aku menangis meminta ampun, belas dan kasihan

Semoga diringankan

Semoga dimpermudahkan

Sesungguhnya takkan dibiar hamba-Nya bersendirian

Dan aku..

Aku amat perlukan perhatian dari-Nya

Untuk aku senang

Untuk aku senyum dengan ikhlas tanpa kekosongan yang menghancurkan segenap pelusuk hati

Aku taknak mati tanpa cinta-Nya

Malah hidupku tandus tanpa mujahadah

Semoga aku dilihat-Nya

Semoga ku tak dibiar dalam kekufuran

Kerana aku benci untuk dihumban ke dalam ‘area’ itu lagi

Arena yang aku elakkan sekarang

Yang menjauhkan

Yang merunsingkan

Hati ini pedih ya Allah

Parah dengan kata-kata

Kusam dengan ketawa

Dan dengki pada mereka yang dijanjikan syurga

Aku juga berkeinginan ke syurga

Dengarlah ya Allah, hanya pada-Mu dihadapan-Mu dan dengan kekuasaan-Mu aku bersujud

Menghalakan kepala terlunjur dalam kegersangan

Minta dihujani kasih dan sayang rahmat dan cinta..

Kerana aku sering sendiri

Bersendirian dengan kesepian

Aku rindu pada-Mu

Sentiasa!

0 comments:

Post a Comment