CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, July 7, 2009

kadang-kadang



kadang-kadang..
kita suka bercakap hal orang
tapi kita lupa hal kita juga dijaja ke sana sini

kadang-kadang..
kita nampak keburukan orang
tapi nampak tak 'virus' kat hotak sendiri?

kadang-kadang..
kita rasa lebih baik dari orang lain
tapi sebenarnya kita lebih teruk...

dan kita sentiasa lupa..
lupa yang kita tak berpijak di bumi yang nyata
kita riya', overact..
kenapa agaknya?
tanyalah iman
yang pernah kita punya..
kenapa plak pernah???
kerana orang yang beriman tidak lupa agama
dan agama mengajar amar ma'aruf
wal nahi munkar...

kadang-kadang..
aku menangis melihat dunia
yang menjauhkan aku daripada Tuhan
dan seringkalinya
selalunya...
aku menangis kerana aku
mengimbas dosa-dosa lalu yang aku gagahi
yang pernah aku bina dengan kejahilan
semoga aku tidak ditinggalkan dalam ketandusan iman
semoga Allah sudi memandang aku dalam keadaan aku sebegini
semoga Rasul-Nya ingin mensyafaatkan aku...

dan semoga aku mati dalam keadaan aku amat CINTA pada-Nya...

0 comments:

Post a Comment